JOM IKUT MEREKA!!

Monday 25 October 2010

B.A.N.N.E.D

pernah tak buat or kene perkara di atas???????

la ni nak citer tentang BANNED ni sejak aku dok lumut ni kerap jugak buat benda di atas tu hehehe

nak tau buat apa smp bole kene mcm tu??

a) aku n hubby suka 'hunting' for the food hehehe so tempat mkn kat lumut,manjung,sitiawan ni hampir keseluruhan kami dh pegi wpun ada certain2 tpt belum pernah jejak dari warung sampai la ke restoran2....
pe'el aku bila aku order cth; "kak bagi saya air mangga 1!" (sbb dkt board ada tulis air mangga
"ohh air mangga xde kak" ok aku bole terima lagi order air lain
"bg sy sotong goreng tepung utk sorang makan ye" "ok!" waiter pegi..x lama dia dtg balik dengan muka 'selenga' " kak sotong goreng tepung xde malam ni sotong habis.." tanpa ucapan maaf dn senyuman....

aku pun pe lagi bangun angkat kaki "xpela kak cancel je yg kami order tadi" terus blah dari situ..... B.A.N.N.E.D terus kedai tu & tak dtg2 lagi....

b) bila makan,makanan yg dihidangkan x menepati selera dan tekak aku hatta buat sambil lewa juga aku B.A.N.N.E.D terus kedai tu & tak dtg2 lagi....

c) kedai basuh kereta~ dtg dengan harapan bila basuh keta aku bersih sgt2 bukan macam aku basuh tapi bila dh basuh lebih kurang sama dengan apa yang aku basuh...bayar mahal2 tp buat keje lebih kurang baik aku basuh sendirik!! pun aku B.A.N.N.E.D kedai tu!!

d)servis yg x memuaskan x kira la kat kaunter ke or kedai2 or layanan bila aku tgk lain macam aku xkan jejak lagi tpt tu walau macammanapun.......

jadinya bila aku buat mcm ni bukan bermakna aku fussy dlm segala hal (ertikata memang aku fussy pun hehhehe) aku cuma harapkan yg terbaekk dari kalangan yg terbaeeekkk....okay

nak bg servis kat org bukan mudah ye...kene belajar dari buku juga pengalaman kita secara x langsung org suka dan kita pun happy..tul tak????? ngeeeeee~~~~

4 comments:

  1. hahaha.. meina pon dah bayak banned kedai² makan area lumut dan manjung.. ader tuh sedap tp service lambat.. ader yg cepat tapi mahal.. lg satu paling sakit hati lambat, x sedap & mahal.. kedai jer grand berlampu² bagai.. kadang² rasa macam nak bukak restoran asam pedas jer kat lumut nih.. agak² laku tak... kedai cuci kete pujaan hatiku adalah kat blakang billion.. huhu

    ReplyDelete
  2. belakang billion ye?lama dh x pegi tpt tu...yg akak g ni kat ngan ceria tu dulu punyala servis bagus la ni borak je lebey kuli2 diorg tu....hampesss

    ReplyDelete
  3. betui2...
    perkara yang nyakitkan ati memg perlu di BANNED..
    salah atunya ...............

    ReplyDelete
  4. Salam ..
    hehehe.. nih elok masuk dalam lembaga penapisan filem .. takpun dalam jawatankuasa pengesahan sijil halal atau jadi hakim untuk mana2 pertandingan ni... :)

    http://hasrulhassan.blogspot.com

    ReplyDelete

happiness makes blossom!