JOM IKUT MEREKA!!

Monday 19 September 2011

telinga ku sakit

Salam all readers....
i'm shuffling..ehh bukan i'm suffering actually..
suffer dengan penderitaan kesakitan di telinga...
Ok aku nak story dari mula sejarah telinga aku gegendang terkoyak ni..
Actually it was long-long time ago back to 7th years back...1 hari tu aku tengah study nak exam kpli
perangai pun macam bebudak tak cukup umo kan dah tau bende tu bahaya aku pergi buat tak fikir panjang
Tau tak batang mancis tu aku pergi buat korek telinga? euwww x senonoh tau...nak2 part belerang tu yg aku pegi masukkan dalam telinga..pandai kan?kan?kan?
apa lagi haa terbako agaknye gegendang telinga aku tu...huaaaaaaaaa...saat tu aku mula merasakan kesakitan yang amat sangat..
sejak tu penderitaan pun bermula..Tuhan je yang tahu aku punya sakit...dah tu pergi klinik doc cakap gegendang aku luka dan bernanah...suffer...suffer...sejak dari tu aku macam jadi OKU tanpa pendaftaran..
kurang pendengaran dan jadi pekak sebelah selama tu la aku derita...kadang-kadang nanah keluar dengan sendirinya...
tah camne bila aku biarkan lama-lama dia baik sendiri dan takde masalah..
but now..uhuk uhuk uhuk..sebelum hari raya hari tu aku tak tau mne boleh jadi balik bende ni
tiba-tiba je ada nanah and mula merasakan kesakitan yang teramat...aku MC dan pergi ke klinik dic bagi ubat titis n antibiotik plus painkiller...dah ok sikit but last 3 days sakit balik..wahhhh aku tak tahan sangat aku ajak encek suami pergi klinik lagi sekali demmm cuma bg painkiller je...doc tu x tau ke aku rasa nak hempuk semua bende bila telinga aku ni sakit lahhh....
pagi tadi aku gi HAT Lumut cek lagi sekali sebab aku x puas ati..doc bagi mc utk aku rehat puas2..ikut kata doc telinga aku terkoyak dan ada lubang besar..namun lubang tu agak dah tertutup sikit n dalam proses untuk recover balik..jadi aku di larang memasukkan air ke dalam telinga dan juga mengorek telinga menggunakan putik kapas...argghhhhh gatal sehhhhhhh!!camne??
jadi dia ambil masa dalam sebulan or lebih untuk tertutup dan aku akan pulih seperti sediakala tapi aku tak tahan bila telinga aku ni berdengung dan sakit kepala okay!! rasa nak jolok telinga ni then nak tengok cmne rupanya gegendang aku yang terkoyak dan luka iteww!!

No comments:

Post a Comment

happiness makes blossom!